Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

Πανελλήνιες Εξετάσεις 2014 - Μαθηματικά Κατεύθυνσης: Θέματα και Σχόλια

Θέμα Α: Θεωρία, αναμενόμενη.
Θέμα Β: Ίσως το πιο απλό θέμα μιγαδικών της τελευταίας εικοσαετίας.
Θέμα Γ: Αρκετά απαιτητικό που εξετάζει μεγάλο μέρος του Διαφορικού Λογισμού και την μέθοδο της παραγοντικής ολοκλήρωσης. Συγκεκριμένα:
Γ1: Απλό
Γ2: Κλασικό ερώτημα, γνωστό στους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Γ3: Δύσκολο όριο για την εύρεση της ασύμπτωτης στο  +οο.
Γ4: Κλασικό ερώτημα με αρκετές όμως πράξεις.
Θέμα Δ: Πολύ μακριά από την λογική (και δυσκολία) των τελευταίων ετών. Ένα θέμα που στερείται έμπνευσης. Συγκεκριμένα: 
Δ1: Απλό
Δ2α: Ερώτημα που επιδέχεται πολλαπλές απαντήσεις. Πιθανότατα οι μαθητές δεν θα είναι πολύ αναλυτικοί στην απάντησή τους γεγονός που θα δυσκολέψει την βαθμολόγηση του θέματος (Πώς θα βαθμολογούσε κάποιος άραγε το θέμα αν ο μαθητής απαντούσε ότι η f διατηρεί πρόσημο επομένως θα πρέπει τα όρια ολοκλήρωσης να είναι ίσα;)
Δ2β: Πιθανή συζήτηση στην επιτροπή: 
- Πρέπει φέτος επιτέλους να βάλουμε ρυθμό μεταβολής.
- Ας δούμε που μπορούμε να το τον κολλήσουμε...
Δ3: Αποτυχημένο ερώτημα. Εξετάζει ξανά μονοτονία (Γ1, Δ1) ίσως γιατί δεν είχε βάλει ως τώρα πινακάκι. Θα περίμενα ένα πιο δύσκολο Δ3 για να ξεχωρίσει ο πραγματικά άριστος μαθητής.

Γενικό σχόλιο: Πολύ μέτρια θέματα που εξυπηρετούν τον σκοπό της επιτροπής που ξεκάθαρα ήταν να πετύχουν οι μαθητές υψηλότερες βαθμολογίες (προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο). Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα θα τα χαρακτήριζα ως και αποτυχημένα. Το δεύτερο είναι εξαιρετικά απλό και το τέταρτο "άχρωμο και άοσμο". Το τρίτο σώζει λίγο την κατάσταση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...