Παρασκευή, 30 Μαΐου 2014

Πανελλήνιες Εξετάσεις 2014: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής: Τα θέματα και ένα σύντομο πρώτο σχόλιο

Θεωρώ ότι τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας μπορούν να χαρακτηριστούν σε γενικές γραμμές πετυχημένα και κατάλληλα διαβαθμισμένα. Το Α θέμα είναι ένα συνηθισμένο θέμα θεωρίας χωρίς ασάφειες. Το Β θέμα είναι αρκετά απλό, θέμα το οποίο η πλειοψηφία των μαθητών θα αντιμετωπίσει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Το θέμα Γ έχει σίγουρα περισσότερες δυσκολίες, αλλά ένα μεγάλο μέρος των μαθητών μπορεί να το αντιμετωπίσει με επιτυχία, παίρνοντας όλα ή τα περισσότερα από τα μόρια που δίνει. Ίσως, το Γ3 είναι το δυσκολότερο ερώτημα και πιθανότατα θα προβληματίσει τους μαθητές που δεν έχουν μεγάλη ευχέρεια σε αλγεβρικούς υπολογισμούς και τεχνάσματα. Τέλος, το Θέμα Δ παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες και απαιτεί τη συνθετική σκέψη των μαθητών. Το ερώτημα Δ2 (β) παρόλο που όλοι οι μαθηματικοί το διδάσκουν στην τάξη, ένα μεγάλο μέρος των μαθητών αδυνατεί να το αντιμετωπίσει εξαιτίας ίσως του στρυφνού συμβολισμού στον τύπο της διακύμανσης. Το Δ3 είναι μάλλον το δυσκολότερο ερώτημα όλων των θεμάτων. Οι περισσότεροι μαθητές θα δυσκολευτούν στον υπολογισμό του R και κυρίως στην ικανοποιητική δικαιολόγησή του (μονοτονία της E). 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...